back to top
    Strona głównaBlogJak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami?

    Jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami?

    Date:

    Każdy, kto tworzy jakieś treści do internetu prędzej czy później spotka się z niemiłymi komentarzami. Co wtedy robić?

    Odkąd stały dostęp do internetu przestał być czymś luksusowym i trafił „pod strzechy” – każdy chce się na jakiś temat wypowiedzieć. Czasami są to rzeczy miłe, ale czasami komentarze pod naszymi treściami sugerują, że powinniśmy przestać robić to, co robimy, są wulgarne lub po prostu chamskie. Co wtedy robić?

    Radzenie sobie z komentarzami

    Możliwości jest kilka. Jeżeli komentarz jest napisany kulturalnie, podaje jakieś argumenty – można go zostawić i nawet wejść w dyskusję. Może się z tego wywiązać coś naprawdę ciekawego i wartościowego dla innych czytelników.

    Ale nie oszukujmy się – takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Najczęściej mamy do czynienia z próbą obrażenia naszej osoby i/lub udowodnieniu nam, że się mylimy „bo tak”.

    Przede wszystkim nie powinno się brać tych komentarzy do siebie. Ot sfrustrowany człowiek, który nawet nas nie zna coś tam napisał na nasz temat. Raczej nie ma się co rozczulać, tylko po prostu spuścić po nim wodę i zapomnieć.

    Niektórzy twierdzą, że nie należy usuwać takich komentarzy, tylko starać się na nie grzecznie i rzeczowo odpowiadać. Moje zdanie jest jednak zupełnie inne i od wielu lat sprawdza się w 99% przypadków.

    Jak ja postępuję

    Gdy tylko zauważę jakiś złośliwy czy po prostu chamski komentarz – jak najszybciej go kasuję lub ukrywam. Jeśli delikwent próbuje kolejny raz pokazać swoje mądrości – banuję go. Gdy widzę, że w komentarzach zaczyna się robić gównoburza – banuję wszystkich jej użytkowników.

    Co więcej – gdy pod moim postem reklamowym ktoś daje emotkę „hahaha” – jego również banuję. Na pewno nie jest w mojej grupie docelowej, więc po co ma się męczyć i zabierać cenne wyświetlenia.

    Ban lekarstwem na wszystko?

    Wiele osób zarzuca mi, że stosuję w swoich mediach cenzurę. TAK! Bo mój blog, mój fanpage czy inny kanał, to MOJE miejsce. I panują w nim MOJE zasady. Gdy zapraszam kogoś do domu, to nie po to żeby mi śmiecił czy opowiadał, jak brzydkie mam mieszkanie. Takich gości raczej nie potrzebujemy. W internecie jest tak samo.

    Wiele osób będzie próbowała się tłumaczyć, że oni wcale nie hejtują tylko wyrażają swoją opinię. Jeżeli faktycznie by tak było, to opinię wyrazić można w bardzo kulturalny sposób, nie próbując się wyzłośliwiać czy nabijać.

    Oczywiście możesz stosować inną metodę, ja wolę nie marnować czasu na bezsensowne dyskusje. W większości przypadków się sprawdza.

    Zarezerwuj konsultację 1:1

    Want Patrick's full attention? Nothing compares with a live one on one strategy call! You can express all your concerns and get the best and most straight forward learning experience.

    Related articles:

    Syndrom Oszusta: Jak go pokonać i rozwijać swój biznes online?

    Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy jesteś oszustem? Nie w...

    Wyzwanie 10k – start!

    A więc chciałbyś rozpocząć swoją karierę w biznesie online?...

    Podsumowanie września 2022

    Wrzesień jest kolejnym miesiącem zamkniętym ze stratą. Ale na...

    Podsumowanie sierpnia 2022

    Sierpień nie był zbyt przychylnym miesiącem dla mojej firmy. Zamknąłem...

    Jak zbadać rynek przed wypuszczeniem produktu?

    A więc masz pomysł na cudowny produkt, który zmieni...

    Latest courses:

    Strategic Vision: Mastering Long-Term Planning for Business Success

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Leadership Excellence: Unlocking Your Leadership Potential for Business Mastery

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Marketing Mastery: Strategies for Effective Customer Engagement

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Financial Management: Mastering Numbers for Profitability and Sustainable Growth

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Innovation and Adaptability: Thriving in a Rapidly Changing Business Landscape

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...