back to top
    Strona głównaBlog10 powodów, dlaczego powinieneś mieć swój blog

    10 powodów, dlaczego powinieneś mieć swój blog

    Date:

    W dzisiejszych czasach blogi wydają się przeżytkiem. Nic bardziej mylnego. Nadal mają się świetnie i są podstawą wielu internetowych biznesów. Oto moja lista TOP 10 – dlaczego warto mieć bloga w dzisiejszych czasach. 

    1. Niezależność

    Coraz częściej słyszymy o ograniczaniu zasięgów przez gigantów takich jak Facebook, Instagram i inne. I ja również to bardzo dobrze widzę u siebie. Co więcej – często zdarza się, że z jakiegoś powodu Twój wpis zostanie skasowany, bo według kogoś narusza jakieś standardy. Na Twoim prywatnym blogu takie problemy nie będą istnieć. Stali czytelnicy będą przychodzić do Ciebie niezależnie od kaprysów mediów społecznościowych. Będziesz mógł również do nich pisać maile (o tym w jednym z kolejnych punktów) i informować bezpośrednio o nowych wpisach. No i nic nie zniknie, dopóki sam tego nie skasujesz. Jesteś panem u siebie.

    2. Łatwość obsługi

    Stworzenie własnego bloga i nowych wpisów jest proste! Aktualnie przypomina to trochę budowanie z gotowych klocków. Dziecinnie proste.

    Jeżeli nie wiesz jak zainstalować blog na własnym serwerze – przeczytaj ten poradnik.

    Po zainstalowaniu wystarczy już zapełnić blog treścią i przyciągać nowych czytelników fantastycznymi artykułami.

    Jeżeli masz problem z wymyślaniem tytułów – skorzystaj z tego pliku 🙂

    3. Pozycjonowanie

    Google bardzo lubi wpisy na WordPressie. Bardzo dobrze się pozycjonują co jest dla Ciebie ogromną szansą dotarcia do szerszej publiczności. Jest to szczególnie przydatne, gdy tworzysz rzeczy których ludzie szukają w google (na przykład przepisy, miejsca turystyczne lub rozwiązania jakichś problemów). Dzięki temu dość łatwo jest dotrzeć do zainteresowanych osób.

    Trzeba jedynie pamiętać, żeby nie tworzyć treści przesadnie pod wyszukiwarkę, bo potem ciężko to czytać i ludzie nie będą chcieli wracać. A na stałych czytelnikach przecież zależy nam najbardziej.

    4. Badanie rynku

    Gdy już mamy zebraną grupę stałych czytelników (spokojnie, to może zająć trochę czasu) – możemy pytać ich czego od nas oczekują. Zadawać pytania, robić różne ankiety. Dzięki temu nasz blog będzie dla nich jeszcze bardziej przyjaznym miejscem, bo znajdą na nim dokładnie to, czego szukają. W przyszłości dzięki swojej społeczności i ich oczekiwaniom stworzysz swój pierwszy płatny produkt.

    5. Własne narzędzie promocji

    I znowu – gdy już zdobędziesz stałych czytelników, będzie Ci o wiele łatwiej wśród nich promować swoje płatne produkty. Ludzie Cię poznają, będą wiedzieć że dzielisz się z nimi świetnymi artykułami. Wystarczy wtedy, że na blogu ogłosisz swój produkt i już będziesz miał pierwszych klientów.

    Najważniejsze, to dać się poznać z dobrej strony i zdobyć zaufanie czytelników. Dawać im dużo wartości. I badać rynek, żeby wiedzieć czego chcą 🙂

    6. Nawiązywanie znajomości

    Blogowanie oprócz mnóstwa frajdy może też zainicjować wiele nowych znajomości. Aktualnie większość znajomych z którymi utrzymuję jakiś kontakt, to inni blogerzy. Co jakiś czas spotykamy się na różnych zlotach i konferencjach, żeby powymieniać doświadczenia, uczyć się od siebie nawzajem nowych rzeczy. Ba! Nawet moją żonę poznałem dzięki temu, że prowadziłem bloga 🙂

    7. Tworzenie własnej listy kontaktów

    Najlepsza rzecz jaką możemy robić mając własny blog to tworzenie własnej listy kontaktów mailowych. Już nie raz się przekonałem, jakie to jest złoto. Po pierwsze – nic nie ogranicza Ci zasięgów. Jeżeli tworzysz dobre treści ludzie z niecierpliwością czekają na maile od Ciebie.

    Po drugie – własna lista mailingowa to świetne narzędzie do marketingu. Czytelnicy już Cię znają, zaufali Ci zostawiając swój prywatny adres e-mail. Czytają Twoje wiadomości. Bardzo prawdopodobne, że chętnie kupią Twój produkt, gdy już będzie gotowy. Wystarczy, że wyślesz do nich maila, omijając facebooka i inne media.

    Po trzecie – komunikacja mailowa z czytelnikiem jest bardziej… intymna. Wszystko dzieje się między mailami. Rozmawiacie 1:1. To naprawdę świetnie działa

    8. Przekazywanie wiedzy

    Blog możesz założyć, żeby pisać o swoim życiu, ale równie dobrze możesz dzielić się swoją wiedzą. Wielu ekspertów ma swoje blogi, na których bardzo chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami czy rozwiązaniem różnych problemów. Dołącz do nich i daj się poznać jako ekspert w swojej dziedzinie. Pamiętaj też, że większość internetowych ekspertów zaczynała dokładnie z tego samego miejsca co Ty. Mając jakiś pomysł, być może różne problemy, które chcieli rozwiązać. Dzięki blogowaniu możesz nie tylko przekazywać swoją wiedzę innym, ale również sam się uczyć!

    9. Nauka

    No właśnie. Bo przecież jeżeli chcemy tworzyć dobre treści, to powinniśmy ciągle się uczyć. Ważne jest, aby starać się oferować wiedzę aktualną, albo przynajmniej ponadczasową. Bo co mi po informacji „w jaki sposób nadać telegram”, skoro te od jakiegoś czasu już w naszym kraju nie funkcjonują. Ale możesz doczytać i pokazać innym jak telegramy działały kiedyś. To również może być dla kogoś cenna wiedza. Jak już wspominałem wyżej – co jakiś czas są organizowane różne konferencje dla blogerów, gdzie można poszerzać swoją wiedzę i wymieniać się doświadczeniem. Polecam bywać na takich spotkaniach. Można naprawdę wiele się nauczyć, a przy okazji nawiązać nowe znajomości.

    10. Zarabianie pieniędzy

    I już ostatni powód, dla którego moim zdaniem warto mieć bloga. Jeżeli dobrze tym wszystkim pokierujemy – blog po pewnym czasie zacznie przynosić nam dodatkowy dochód. Czy to ze współprac reklamowych, czy też dzięki własnym produktom, które będziemy oferować naszym czytelnikom. Takie jest też moje założenie – blog ma mi dać godne życie. Ja już zacząłem zarabiać na blogu (na maszynista.eu). Sprzedaję tam własne produkty. Nie są to kwoty pozwalające się utrzymać, ale miły dodatek do etatowej pensji. Na tym blogu będę dzielił się z Tobą moimi sposobami na zarabianie pieniędzy przy pomocy bloga. Pokaże zarówno wzloty, jak również upadki. Plan jest jeden – za jakiś czas móc utrzymywać się wyłącznie z działalności w internecie.

    To by było tyle, jeżeli chodzi o moje TOP 10. Napisz w komentarzu co Tobie daje prowadzenie bloga lub innego miejsca w sieci.

    A jeżeli podobał Ci się ten wpis to oczywiście podziel się nim w swoich mediach społecznościowych. Będę wdzięczny za pomoc w dotarciu do jak największej liczby osób.

    Ach, no i zostaw poniżej swojego maila, aby otrzymywać ode mnie ciekawe wiadomości ze świata internetowego biznesu 🙂

    Zarezerwuj konsultację 1:1

    Want Patrick's full attention? Nothing compares with a live one on one strategy call! You can express all your concerns and get the best and most straight forward learning experience.

    Related articles:

    Jak zarabiać tworząc grafiki w Canvie?

    Sprzedaż szablonów w Canvie to świetny sposób na stworzenie...

    Syndrom Oszusta: Jak go pokonać i rozwijać swój biznes online?

    Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy jesteś oszustem? Nie w...

    Wyzwanie 10k – start!

    A więc chciałbyś rozpocząć swoją karierę w biznesie online?...

    Podsumowanie września 2022

    Wrzesień jest kolejnym miesiącem zamkniętym ze stratą. Ale na...

    Podsumowanie sierpnia 2022

    Sierpień nie był zbyt przychylnym miesiącem dla mojej firmy. Zamknąłem...

    Latest courses:

    Strategic Vision: Mastering Long-Term Planning for Business Success

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Leadership Excellence: Unlocking Your Leadership Potential for Business Mastery

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Marketing Mastery: Strategies for Effective Customer Engagement

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Financial Management: Mastering Numbers for Profitability and Sustainable Growth

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Innovation and Adaptability: Thriving in a Rapidly Changing Business Landscape

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...