back to top
    Strona głównaBlogMoje przypały w pracy

    Moje przypały w pracy

    Date:

    Nie myli się ten, co nic nie robi, więc przypały w miejscach pracy są raczej nieuniknione. Oto dwa moje.

    Obie sytuacje które opiszę, miały miejsce w mojej pierwszej pracy, czyli w salonie EMPiK.

    Mistrz sprzedaży

    Byłem wtedy jeszcze zwykłym sprzedawcą, ciągle się wielu rzeczy uczyłem. Swoją karierę zacząłem jakoś w maju, a pierwszego czerwca jak wiadomo – wypada Dzień Dziecka. Wtedy to też niektórzy rodzice na ostatnią chwilę szukają prezentów dla swoich pociech. Tak też było tego dnia – ruch ogromny, obroty również. Konsole do gier sprzedawały się jak ciepłe bułeczki.

    Wszyscy coś chcą, wszyscy o coś pytają mimo, że aktualnie obsługujemy innych klientów. Kocioł okropny. Ja akurat zachwalałem konsolę XBOX 360, ktoś pytał o książki, ktoś o płyty, koniec końców – klient od XBOXa się zdecydował i kupił konsolę. Wygrzebałem z szafy pudełko, dość ciężkie. Ostatnia sztuka. Zapłacone, podziękowane, utarg zrobiony. NASTĘPNY!

    Po kilku godzinach wrócił ten sam klient. Pewnie gry jakieś chce dokupić. No nic bardziej mylnego. Jakież było moje (a najpierw jego) zdziwienie, gdy okazało się że sprzedałem mu pudełko, ale bez konsoli w środku. Konsola stała jako wersja wystawowa w gablotce. Sprawę na szczęście udało się załatwić dość grzecznie a ja miałem nauczkę, że pudełka trzeba sprawdzać, nawet jak klienci osaczają nas dookoła.

    Dyrektor od wszystkiego

    Gdy już trochę popracowałem – były mi powierzane nowe zajęcia. Na przykład zamówienie towaru. No więc siedziałem sobie w swoim kąciku – a ten trzeba przyznać był idealnie zamaskowany, klienci prawie nie mieli szans nas tam zobaczyć. No idealne miejsce do pracy.

    W tym czasie mieliśmy małą awarię w WC. Ot, czasami woda wracała i zalewała pół pomieszczenia. Trzeba było wziąć mopa czy inną szmatę i to wytrzeć. Nie było jakiegoś podziału kto robi, kto nie – ten co zauważy, ten wyciera. Proste rozwiązanie.

    Więc siedziałem sobie i klepałem to zamówienie. Nagle podszedł ktoś dość mocno podekscytowany mówiąc, że tam woda wyciekła i trzeba coś z tym zrobić.

    Krótka analiza sytuacji – skoro koleś wyszedł z zaplecza, znaczy że tu pracuje. Nie ma żadnych firmowych ciuchów – czyli pewnie się szkoli. Może pierwszy dzień i nie zna zasad. Niewiele więc myśląc mówię mu, że obok drzwi leży szmata, trzeba wziąć i wytrzeć. Wróciłem do swoich zadań a koleś zniknął.

    Po czasie dowiedziałem się, że owszem – to był szkolący się pracownik, ale szkolił się u nas na stanowisko dyrektora regionalnego. Wysłałem więc swojego przyszłego przełożonego do wycierania podłóg. Cóż… trzeba poznawać pracę od podstaw, a nie zaczynać od wydawania poleceń 😉

    A Ty? Jakie masz przypały na swoim koncie?

    Zarezerwuj konsultację 1:1

    Want Patrick's full attention? Nothing compares with a live one on one strategy call! You can express all your concerns and get the best and most straight forward learning experience.

    Related articles:

    Syndrom Oszusta: Jak go pokonać i rozwijać swój biznes online?

    Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy jesteś oszustem? Nie w...

    Wyzwanie 10k – start!

    A więc chciałbyś rozpocząć swoją karierę w biznesie online?...

    Podsumowanie września 2022

    Wrzesień jest kolejnym miesiącem zamkniętym ze stratą. Ale na...

    Podsumowanie sierpnia 2022

    Sierpień nie był zbyt przychylnym miesiącem dla mojej firmy. Zamknąłem...

    Jak zbadać rynek przed wypuszczeniem produktu?

    A więc masz pomysł na cudowny produkt, który zmieni...

    Latest courses:

    Strategic Vision: Mastering Long-Term Planning for Business Success

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Leadership Excellence: Unlocking Your Leadership Potential for Business Mastery

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Marketing Mastery: Strategies for Effective Customer Engagement

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Financial Management: Mastering Numbers for Profitability and Sustainable Growth

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...

    Innovation and Adaptability: Thriving in a Rapidly Changing Business Landscape

    Introduction: Professional growth is a continuous journey of acquiring new...